dwaty: my USS story part 1...

Friday, December 28, 2012

my USS story part 1...

salam ketemu lagi....

tanpa membuang masa... aku mulakan dengan cerita pengalaman aku menaiki kereta dan bas dari Malaysia ke luar negara... macam tak percaya jer kan??? boleh naik bas ke luar negara... from KL(Malaysia) to SABAH(Malaysia) pun kena naik kapal terbang... tapi nak ke negara ini boleh naik bas jer??? sekejap plak tu... HAH...tiada yang mustahil jika negara itu adalah Singapura.. Dengan hanya menaiki kereta @ bas, anda sudah boleh menjejaki kota singa... tapi, jangan lupa bawa passport dan dollars... kalau tak malar sia2... kang ditinggal di tepi jalan... hehehe 

Universal Studios Singapore : Beli Tiket

pengalaman pertama menaiki kereta sebelum ini, takdelah mencabar sangat... kami hanya perlu duduk dalam kereta... tunggu turn, cop passport, cek bonet... tiada masalah... dah boleh jalan...yang menimbulkan masalah pada masa tu apabila kami tersesat jalan... ada yang sentap tapi aku suka coz dapat juga pusing2, jalan2 sambil ukur bangunan singapore... (mentang2la aku tak drive) kekeke

pengalaman kedua kali ini pulak lebih adventures... dah macam masuk rancangan amazing race... maybe coz kami menaiki bas... yelah... sesampai di check point... semua penumpang dikehendaki turun dari bas... ada yang berjalan tak kurang juga yang berlari berlumba dengan penumpang bas lain semata2 tak mahu berbaris panjang di kaunter imegrasen ... sebab tu disarankan jangan bawa banyak barang macam kami (barang baby) coz... bila dah masuk check point singapore... semua barang kena angkut turun sekali ketika mengecop passport... nasib baiklah kami pilih bas pelancong yang akan kira semua penumpang sebelum memulakan perjalanan... so, tak perlulah berlumba bagai.. coz, dijamin kena tunggu punya...


2 kali aku ke singapore.... tapi ini merupakan kali pertama aku berkunjung ke USS... JAKUN, TERUJA dan TERPEGUN... 

TAK SABAR nak tahu apa yang ada di sebalik pagar besi ini...

sebelum memulakan pengembaraan... kami rujuk PETA dulu... 

see... so crowded...

EXCITED punya pasal... tengok peta pun tak tau nak mula dari mana... hehehe... atas nasihat pakar yang telah pun beberapa kali ke sini... kami sepakat penerokaan dimulakan mengikut arah sebelah kanan... jom layan my pic @ uss...

HOLLYWOOD
di sini... kami berpeluang melihat cara2 pembikinan filem... 
and its awesome coz, banyak kejutan...

with my best friend forever...

NEW YORK
with my bestfriend daughter.. 

TRANSFORMERS
 with my bumblebee

the best ever Transformers... seronok bila dapat masuk ke dunia Bumblebee, berjumpa dengan Optimus Prime dan diselamatkan dari Megatron... memang best...

SCI FI CITY
 pic diatas aku snap ketika sedang duduk sambil berborak dengan makcik sebelah sementara menunggu my geng bermain satu permainan yang paling aku fobia...

nampak tak benda alah kat belakang tu... hah... itulah permainan yang aku fobia nak main... pedulilah apa orang nak kata... yang pasti... benda alah ini kalau time dia turun, jantung aku rasa cam tertinggal kat atas... kalau dia pusing... aku rasa cam nak tercampak keluar... TRAUMA beb...

ANCIENT EGYPT
 jika diberi peluang... aku tak nak lagi masuk dalam  THE MUMMY ni... sakit jantung aku main... sangat mencabar jiwa dan raga... dorg gelakkan aku sebab aku tutup mata sepanjang permainan... kalau korang nak tau... korg datang dan cubalah sendiri...


kami berehat sebentar di CAIRO RESTAURANT untuk mengisi perut dan mengecas tenaga... menu kebanyakan nasi beriani yang dipelbagaikan... sekali dengan air ice lemon tea... aku dikenakan charge sebanyak 15 hinggit... eh silap... 15 dollar... darab dengan duit Malaysia = almost 35 ringgit... wow!!! harus makan sampai licin ni... 

pengembaraan diteruskan lagi di... next part lah... ada banyak lagi... ini baru separuh... see u next entri guys...

psssttt : sekarang ni aku masih berpeluang update entri... entri terakhir di hari jumaat tahun ini... tahun depan... kebusyan bakal melanda... tak nak busy boleh??? hehehe

27 comments:

  1. Wahhh! Jln2 Spore? Syoknya!!!!!

    Tapi terkedu bila nengok rege makanan kat sane. Adehhh! Nsb bek sempadan je. Nak berenang msk Msia balik pun boleh. Hahahahaha!

    ReplyDelete
  2. syoknya!!!akak tumpang jamu mata ajelah...

    p/s baru nampak wajah waty yang jelas...selalu kecik2 aja..(gambar 2)

    ReplyDelete
  3. okeh.. sia jeles tahap gaban uda ni Dwaty... bila la kononnya sia berpeluang p sana...

    ReplyDelete
  4. ah.. dwaty, kecil molek comel pula ko ni kan.. haha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. iya bah Nong Andy... comel bah saya ni... hehehehe

      Delete
  5. Kalau tukar bas sebenarnya masa cop passport tak kisah naik bas lain. Tapi kalau guna bas pelancung mestilah dia tunggu semua cuma ke depan sikit sebab kalau tak jem kenderaan belakang pon-pon...

    ReplyDelete
  6. walau sepelaung je, tapi saya tak jejak lagi USS. gi singapore pun lebih ke jalan-jalan tengok neighborhoood. tapi cerita orang pegi USS saya suka baca. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasalah tu cik bunga... sebab kita rasa dekat... tu yang malas nak p kan??? ala dekat jer pon... hehehe

      Delete
  7. bestnya.. lum penah lagi sampai uss ni

    ReplyDelete
  8. wahhh..
    mmg syokkk habissss

    like entry ni..

    nanti sambung lg

    ReplyDelete
  9. Transformer best kan..... saya pun hari tu naik bas juga ke USS

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup... transformers yg paling best... ada member tu sampai nak main 2 kali... hehehe

      Delete
  10. salam dwaty..

    seronoknyaaaaa.. tgk gambar2 awak tu terus akak rasa mcm nak ke uss lagi.. best kan..

    ReplyDelete
  11. Wah bestnya jln2 singapore lagi tu~~ hee ble peluang nk g sne nie huhu >_<

    ReplyDelete
  12. bestnya jln2 dkt sna @_@
    bla turn sy plak ni:))

    ReplyDelete
  13. Bestnye....nk msk dlm wishlist nie....hmmm...next year may be.....

    ReplyDelete
  14. aduhhh bestnyaa dikk !
    geram lakk .. bilelahh nak pi nie

    yes2 .... impian 2013 ekke;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. plan ke sana bulan 3 nnt. akan ku katam n3 mu ni sampai habes. hahahaha

      Delete
  15. Pakej Tempat-tempat Menarik di Singapura
    - Universal Studios Singapura
    - Singapura Marine Life Park
    - Singapura Flyer
    - Day + Night Safari di Singapura
    - Tempahan Singapura Marina Bay Sands Hotel
    - Tempahan Hotel Masa Perayaan Sentosa Singapura
    dan lain-lain

    Travel Delight
    http://traveldelight.biz
    QQ: 841-888-666
    ask@traveldelight.biz
    +65 6292-2221

    Hai, kami adalah agensi pelancongan di Singapura. Blog yang anda tulis sangat sempurna, gambar-gambar anda juga menarik dan cantik. Ia sangat berguna untuk tetamu kami. Bolehkah kami bekerjasama dengan anda?

    Kami mengharapkan balasan anda.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis