dwatyKNY: HOMESICK....

Friday, February 22, 2013

HOMESICK....

salam jumaat penghulu hari...

last week kan... aku demam... secara mengejut... tak bagi salam pun tiba2 badan panas mendadak... masa aku bangun awal pagi tu... ermmm... tak lah awal sangat... kira hampir kemuncak pagilah juga... hehehe... suhu badan aku still normal... siap boleh main masak2 lagi... menjelang tengah hari... bila perut pun dah isi... barulah aku rasa lain semacam... rasa seram sejuk... rasa lemah jer angota badan... tak tahan baring kat ruang tamu, aku masuk bilik... tutup tingkap... tutup kipas... bungkus 1 badan... petua yang diajar untuk kasi keluar peluh penyakit... Alhamdulillah berkesan... suhu badan kembali normal selepas beberapa jam...

tapi... harapanku musnah bila aku merasakan badan kembali membahang... apsal degil sangat penyakit ni... ingatkan dah berambus... rupanya masih ada lagi saki baki... malah makin teruk plak hingga tengah malam... kesannya, tidur jadi tak lena... dah makan penadol... dah minum air selasih... dah bungkus badan berlapis2 pun... peluh masih berkeras tak mo kuar... nak tak nak... aku terpaksa juga bertahan dengan keadaan yang sangat tidak menggembirakan itu coz dah takde pilihan lain... sedih sangat... kenapalah ketika itu aku tidak berada di kampung... kalaulah ketika itu aku berada disisi family... mesti aku dah dikuarintin mybeliau@ayah... dipantau mymems@mak dan diberi layanan istimewa from my brothers... rindunya saat itu... ya Allah.. adakah ini dipanggil HOMESICK????

Tanpa sedar aku terlena dan terbangun ketika azan subuh... badan dah mula rasa selesa dan ringan... sentuh bantal... basah... keluar juga ko peluh ya... tapi tak semudah itu... menjelang siang hari, perut plak meragam plus kepala pusing... adededeh... ni barulah namanya penyakit sekali harung... apalah malang nasibku... semua lapor diri dihujung minggu... kalau hari berkerja kan best... boleh pergi klinik minta MC... kekeke... 

sabarlah wahai hati... tinggal beberapa hari jer lagi...  
akan bertemu si jantung hati

oppa ganyang kau..... :) eh??? dia deman juga.. rindu achik dia lah tu...


pssstttt : semoga esok cuaca cerah... badan sihat... nak gi beratur ambik vaucer... :)

9 comments:

  1. Salam ...
    emmmm akak rasa mesti demam nak jumpa mak abah ni..ataupun rindu kat Cik Abang kat sabahhhh tu....kan..kann..he..he..apapun alhamdulilah..dah baik dah...balik nanti bolehlah dok dalam pelukan mak lama sikit...:)

    ReplyDelete
  2. sekarang cuaca tak menentu...hujan saja
    moga cepat sembuh....rindu nak jumpa famili nih

    ReplyDelete
  3. senga sehat hendaknya

    mmg wajib rindu ayah ibu ni..kan

    ReplyDelete
  4. uhukk saya pun demam minggu lepas...... bila demam barula teringat, kalaulah aku dok rumah ngan ma abah kan senang, ni dah dok sorang2 semuanya kena bergerak sendiri... sedih

    ReplyDelete
  5. kalau masa demam dulu.. masa bujang. aku akan tetiba ingat ayah aku. nak dia pujuk2 aku hahahahahaha..

    ReplyDelete
  6. saya tak suka demam...kalau deman pasti ambil masa utk pulih dalam 6 ke 7 hari baru baik

    yg bagusnya saya sukar dapat sakit demam ni. Alhumdulillah dah hampir 3thn lebih tak kena demam ni

    ReplyDelete
  7. sekarang ni dh macam musim demm beramai2 dah~

    ReplyDelete
  8. dah ok ka? kalau x ok pakai coolfever ja.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis