dwaty: kembalikan KEAMANAN negeriku

Thursday, March 7, 2013

kembalikan KEAMANAN negeriku

ketika diumumkan angka yang terkorban semakin bertambah, hatiku jua semakin resah... sama resahnya ketika amaran tsunami dikeluarkan di Perairan Sabah tahun lalu... cuma yang berbeza... ini angkara manusia tapi ia terjadi kerana kehendak ILAHI... seperti negara lain juga, walau seteguh, sekuat dan secanggih mana pun pertahanan sesebuah negara itu... jika ALLAH SWT mengkehendaki ia dicerobohi... maka ia pasti akan tetap diceroboh kerana sesungguhnya ALLAH itu MAHA BERKUASA diatas setiap kejadian...

persoalannya... bila semua ini akan berakhir... walaupun pertempuran berlaku di beberapa buah daerah yang terletak jauh dari bandaraya Kota Kinabalu... tetapi selagi daerah ini termasuk didalam Negeri Dibawah Bayu... maka haruslah aku risau... keluargaku... rakan2ku... kenalanku... jiran2ku... semuanya ada di merata daerah ini... bagaimanakah keadaan dan perasaan mereka??? hope mereka kuat menghadapi ujian-Mu ini ya ALLAH... Amin...

sebenarnya... aku dah ada beli 1 tiket balik kampung bulan ini... aku beli bukan kerana insiden yang berlaku di Sabah maka aku ingin pulang... tapi sebab aku dah beli tiket ni sejak tahun lalu lagi :) dan aku tetap akan balik coz... aku rindukan kampungku... rindukan keluargaku... lagipun dah ada PROGRAM yang aku rancangkan bila berada di tanah kelahiranku nanti... salah satunya, menghadiri majlis perkahwinan kakak kepada teman baikku... aku berharap semoga majlis ini akan berlangsung dengan meriah dan semoga pencerobohan ini akan cepat berakhir kerana bakal pengantin yakni abang ipar kepada teman baikku ini adalah salah seorang angota polis yang ditugaskan berkawal di LAHAD DATU...

hari ini dah masuk hari ke-3 OP DAULAT... tapi, aku sedih sangat... dalam keadaan sekarang pun masih ada spekulasi... kenapa tak bersatu hati... ini bukan masa untuk berperang mulut... ini masa untuk menghalau penceroboh... bukan duit, tapi nyawa yang jadi taruhan... nyawa rakyat Sabah dan pejuang negara... 

siapa betul, siapa dalang... aku dah tak peduli... aku hanya mau sabah kembali aman... Ya ALLAH... bantulah kami...



19 comments:

  1. jgn perang2 doa utk sabah ba

    ReplyDelete
  2. semoga negara kita Malaysia terutamanya negeri Sabah sentiasa dilindungiNya. semoga perajurit negara berjaya mempertahankan keamanan negara di sana.

    #letsprayforsabah

    ReplyDelete
  3. Sungguh itulah harapan rakyat tapi yg duduk nun di atas bagaikan tak memahami. Kuasa mereka mahukan dgn menjadikan nyawa rakyat sebagai taruhan. Sedih.

    Bersama kita berdoa moga semuanya segera setel.

    ReplyDelete
  4. dwaty..
    akak setuju..semuanya memang ketentuan Allah ..semoga keadaan akan menjadi tenang seperti sediakala...

    ReplyDelete
  5. semoga kemulut diSabah akan kembali aman.

    Harap2 cepat2 la pulih, sebab date saya nak ke Sabah sudah hampir ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaALLAH TP... tak puas erk jenjalan kat SABAH :)
      datang jangan tak datang...

      Delete
  6. harap takde perkara lebih buruk terjadi..

    ReplyDelete
  7. sentiasa mendoakan semua di sana..
    dwaty, saya pun nak balik sabah minggu dpn
    hati berbelah bagi. risau, takut, tp saya tetap akan balik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memula tu hati berbelah bagi gak... tapi... saya nekad balik juga... coz, family kat sana... insyaALLAH semua ok...

      Delete
  8. saya juga tumpang sedih dgn apa yang berlaku
    semoga Sabah kembali aman seperti selalu

    banyakkan doa ya dwaty.

    ReplyDelete
  9. aamiin
    moga pihak keselamatan dpt mengawal keamanan di sabah
    sian jgk tgk penduduk yg kena berpindah

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis