dwatyKNY: streching di BUKIT BROGA...

Monday, March 25, 2013

streching di BUKIT BROGA...

apakehelnya stretching sampai ke bukit broga dwaty oiiii... patut sebelum naik Brogalah kena stretching... ye dak??? barulah tak semput...

ok malas nak panjangkan cerita... ni kali kedua aku naik Broga... actually tak plan pun... tetiba member ajak jom naik... maka aku pun joinlah sekaki menaiki... tanpa persiapan menguatkan jantung dan kaki... aku belasah jer mendaki... sebab masa FIRST TIME naik 2 tahun yang lalu pun takde maknanya aku nak jogging, exercise tu semua... sedar2... eh... sampai juga aku kat atas walaupun tak sampai puncak... hahahaha... yelah... niat naik masa tu sekadar untuk berlipur lara diatas bukit bersama teman2... so, bergambar jerlah yang lebih...hehehe

untuk kali yang kedua ni plak... aku niat untuk mencabar diri WAJIB SAMPAI KE PUNCAK!!! sebabnya aku nak uji kemampuan diri... layak atau tidak diri ini untuk menawan puncak yang lebih tinggi... Alhamdulillah... berkat kegigihan dan kesabaran... aku and the geng sampai juga di atas puncak BROGA tepat jam 6.15 pagi pada HARI KEDUA RAYA CINA... perasaan aku ketika itu... PUAS walaupun PANCIT sebab BUNCIT... ekekeke...

 aku tak tipu tau... aku memang sampai puncak BUKIT BROGA... cuma aku tak sure gambar beramai2 sebagai bukti sape yang ambil entah la labu... maklumlah... HP camera aku tak canggih... menyelit plus menempek muka kat camera orang jerlah kerja aku....

 fajar yang mula menunjukkan diri...

 hari dah mula kesiangan...

 kami antara yang terawal sampai... coz masih ramai yang baru mendaki...

 syok tau lepak2 atas bukit... hilang stress...


sebenarnya aku tahu dan sedar... STRECHING di BUKIT BROGA masih belum cukup... aku perlu latihan lebih untuk menawan puncak yang satu lagi... Puncak yang tingginya berkali2 ganda dari BUKIT BROGA... berjaya atau tidak... tungguuuuuu

gong xi... gong xi...

psssttt : ini amoi2 aaa... ajak wa naik itu gunung tok wan... wa tala sanggup wooo... baik wa naik tulun tangga... penat naik tangga wa muleh naik lif... :)

15 comments:

  1. waaa kenapa x ajk kami skali??? ;-)

    ReplyDelete
  2. naik bukit stamina perlu kuatkan...
    memang cantik dah sampai puncak...

    ReplyDelete
  3. bestnyaaaaa!!! kawan saya dah banyak kali naik bukit ni. mmg happening sgt dia ckp :D

    ReplyDelete
  4. saya pun dah panjat Broga ni 2 kali..... first time naik 4 tahun lepas broga ni sangat cantik... tapi akhir tahun lepas saya naik banyak sampah

    ReplyDelete
  5. tahniah sis....akhirnya sampai juga eh. tahniah

    ReplyDelete
  6. broga tak laa tinggi mana.. tapi utk diri moon yg suka menternak lemak ni.. mmg oancit habis laaa... muahahaha~

    best je kan lepak kat atas....

    ReplyDelete
  7. Tahniah akhirnya berjaya. Kalau gigih/sihat/ada kemahuan boleh aje. Kakak yg tua pun boleh tak kan anak dara solo-solo tak boleh hihi...

    ReplyDelete
  8. femes betul tempat ni..lebih tinggi dari Bukit Padang ka ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasanya lg tinggi dr bukit padang...

      Delete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis