dwatyKNY: Menawan puncak Gunung Kinabalu - part 3

Monday, June 24, 2013

Menawan puncak Gunung Kinabalu - part 3

salam isnin 15 Sya'ban...

WOW... sebulan lebih tak bersiaran... sekali jenguk blog tiba2 rasa asing plak... blog aku ker ni??? apsal nampak lain??? ker perasaan aku jer yang lain??? yelah kot...

Part 1 dan Part 2 aku banyak cerita... masuk part 3 lagi banyak cerita sebenarnya... tapi sebab dah terlalu lama... cerita pun entah hilang kemana... lama sangat terperap dalam kepala otak aku ni... so, sedikit demi sedikit bebanan kerja telah menolaknya keluar... "nyah kau dari sini"... takut nanti kepala sakit kalau simpan lama2 cerita yang dah basi... jadinya, aku pun tak tau nak cerita apa disini... hahaha... 

aku tempek gambar dan cerita sikit2 jer mana yang aku ingat yer kawan2....


 ini possing sebelum memulakan pendakaian... 
berlatarbelakangkan puncak yang bakal ditakluki...


pendakian bermula  jam 9.30 pagi... seramai 6 orang pendaki dan seorang guide for 1 team... sebelum memulakan pendakian... kami diberi taklimat keselamatan terlebih dahulu beserta pesanan penting MESTI SAMPAI di LABAN RATA SEBELUM HARI GELAP!!! ... ada 7 Perhentian sepanjang perjalanan ke LABAN RATA dimana setiap perhentian ada pondok rehat dan setiap pondak dilengkapi air gunung suci bersih yang selamat untuk diminum.


pondok pertama... baru 2 km... muka masih ceria semangat membara... aku jer yang kesakitan... rasa cam nak turun balik tapi bila memikirkan tiada sesiapa nak teman aku turun... aku gagahi juga... aku semat dalam fikiran... jangan pikir pasal puncak... jangan pikir pasal Laban rata... pikir pasal pondok jer dulu... mana dia??? mana itu next pondok??? aku nak duduk!!! hahaha


 sepanjang perjalanan... nasib baik tak hujan...


sekitar pemandangan... kagum...
setelah berhempas pulas kami akhirnya tiba di perhentian terakhir iaitu pondok ke-7 yang diberi nama LAYANG-LAYANG... rasa nak jerit bagitau 1 dunia tapi terbantut bila diberitahu LABAN RATA lagi 3km diatas sana... adehhhh... aku dah tak larat... kaki dah nak tercabut... nafas dah nak putus... macamamana nak naik lagi 3KM???


agi idup agi nge laban...
alang2 menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan... 

motivasi diri tu penting...so,kepala aku sumbat dengan memikirkan makanan yang akan disajikan oleh SUTERA HARBOUR HOTEL di LABAN RATA... yummy2... mesti sedap... lets go for eat... baru semangat sikit nak mendaki... 


pukul 3 petang aku and the gang tiba jua dengan jayanya di rumah rehat LABAN RATA... usai check in kami terus ke bilik yang memuatkan cukup2 6 orang... mandi... memang tak lah... basuh muka jer... tu pun dah mengigil satu badan... kalau mandi... maunya tak bergerak terus... keras... beku... coz giller sejukkkk... pastu kami isi perut... solat dan zzzzzzzzzzzzzzz...

Menawan Puncak Kinabalu PART 2 [terdelete :'( ]

psssttt : exam... jerebu... exam... jerebu... huhuhu... sekolah dah ishtihar tutup... opis plak bila nak tutup?? bak kata member aku... kami yang muda remaja ni pun perlu dijaga kesihatan... kekekeke

13 comments:

  1. seronok sampai hingga puncak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tau sampai ker tak... tungguuuuuu

      Delete
  2. dwaty, tingin nk panjat bla mai sn hjg thn ni tp diorg kata cuaca hjg thn x bgs utk mendaki sbb ujan...

    p/s welcome back!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup... biasanya org mendaki 6 bulan pertama... coz bila dah masuk hujung2 taun dah masuk musim tengkujuh... takpa... tak dpt naik gunung boleh p tengok lembu.... heheheh

      Delete
  3. tinggi-tinggi gunung kinabalu.. xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tinggi lagi sayang sama kamu... ngeeeee

      Delete
  4. tahniah dan semoga berjaya menjawab exam.



    eh mana pic pokok yg gengster kat laluan mendaki????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pokok gangster??? Kena belek album balik ni... ingat2 lupa dah... :)

      Delete
  5. wah dah panjat gunung..seronoknya terlps part 1 dgn part tu..panjat terus part 3..

    semua pun kena jaga kesihatan..kan..

    ReplyDelete
  6. amboii bestnyaaa
    patut senyap !

    happening tul tgk pic !

    ReplyDelete
  7. mau sempot panjat gunung ni...hehe

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

ShareThis